апостол из 12-ти,
брат апостола Петра
(+ 62 год)
Празднуется: 30 ноября (13 декабря), а также
в день празднования собора 12-ти апостолов и
в дни памяти Карельских и Крымских святых.
Латинское написание:
нем., лат. Andreas; англ. Andrew; фр. Andre; исп. Andres;
ЖИТИЕ СВЯТОГО АПОСТОЛА АНДРЕЯ
Апостол Андрей был родом из Галилеи. Эта северная часть Святой Земли отличалась плодородием и живописностью, а жители ее — добродушием и гостеприимством. Галилеяне легко уживались с греками, во множестве населявшими их страну, многие говорили по-гречески и даже носили греческие имена. Имя Андрей — греческое и в переводе значит "мужественный".
Когда Иоанн Креститель начал проповедовать на берегах Иордана, Андрей вместе с Иоанном Зеведеевым (происходившим с ним из одного города — Вифсаиды) последовал за пророком, надеясь в его учении найти ответ на свои духовные вопросы. Многие начали думать, что может быть Иоанн Креститель и есть ожидаемый Мессия, но он объяснил людям, что он не Мессия, а послан только приготовить Ему путь. В то время Господь Иисус Христос пришел к Иоанну Крестителю на Иордан для крещения, и тот, указывая на Господа, сказал своим ученикам: "Вот Агнец Божий, Который берет на себя грехи мира". Услышав это, Андрей с Иоанном последовали за Иисусом. Господь, увидев их, спросил: "Что вам надобно?" Они сказали: "Равви (Учитель), где Ты живешь?" — "Пойдите и увидите", — ответил Иисус, и с того времени они стали Его учениками. В этот же день апостол Андрей пошел к своему брату Симону Петру и сказал ему: "Мы нашли Мессию". Так Петр присоединился к ученикам Христовым.
Однако апостолы не сразу всецело посвятили себя апостольскому званию. Из Евангелия мы знаем, что братья Андрей и Симон Петр и братья Иоанн и Иаков должны были на какое-то время вернуться к своим семьям и заняться своей обычной работой — рыбной ловлей. Несколько месяцев спустя Господь проходя мимо Галилейского озера и увидев их ловящими рыбу, сказал: "Идите за Мной и Я сделаю вас ловцами человеков". Тогда они оставили свои лодки и сети и с того дня стали неотлучными учениками Христовыми.
Андрей, ранее других апостолов последовавший за Господом, получил наименование Первозванного. Он пребывал с Христом в течении всего периода Его общественного служения. После Воскресения Спасителя апостол Андрей вместе с другими учениками удостаивался встреч с Ним и присутствовал на Елеонской горе, когда Господь, благословив их, вознесся на Небо.
После сошествия Святого Духа апостолы бросили жребий, кому в какую страну следует идти для проповеди Евангелия. Святому Андрею достались страны, лежащие вдоль побережья Черного моря, северная часть Балканского полуострова и Скифия, т. е. земля, на которой позднее образовалась Россия. Согласно преданию, апостол Андрей проповедовал на Таврическом (Крымском) полуострове, потом по Днепру поднялся на север и дошел до места, где впоследствии возник Киев. "Верьте мне, — сказал апостол своим ученикам, — что на горах сих воссияет благодать Божия: великий город будет здесь, Господь просветит сию землю святым крещением и воздвигнет здесь много церквей". Затем апостол Андрей благословил киевские горы и водрузил на одной из них крест, предвозвещая принятие веры будущими обитателями Руси.
Затем, по святоотеческому преданию, он поднялся еще выше по Днепру и дошел до поселений северных славян, где был основан Новгород (Великий). Отсюда апостол прошел через земли варягов в Рим, для проповеди, и вновь вернулся во Фракию, где в небольшом селении Византии, будущем могучем Константинополе, основал христианскую Церковь. Имя святого апостола Андрея связывает мать - Церковь Константинопольскую с ее дочерью - Русской Церковью...
На своем пути Первозванный апостол претерпел много печалей и мук от язычников: его изгоняли из городов, избивали. В Синопе его побили камнями, но, оставшись живым, верный ученик Христов неустанно нес людям проповедь о Спасителе. По молитвам апостола, Господь совершал чудеса. Трудами святого апостола Андрея возникали христианские Церкви, которым он ставил епископов и священство. Последним городом, куда пришел Первозванный апостол и где ему суждено было принять мученическую кончину, был город Патры, расположенный у Коринфского залива. В этом городе, по молитве апостола, выздоровел тяжело больной Сосий, знатный горожанин; наложением апостольских рук исцелилась Максимилла, жена правителя Патрского, и его брат Стратоклий. Совершённые апостолом чудеса и его пламенное слово просветили истинной верой почти всех граждан города Патры. Немного оставалось язычников в Патрах, среди них был языческий правитель города Эгеат. Апостол Андрей не раз обращался к нему со словами Благовестия. Но даже чудеса апостола не вразумляли Эгеата. Святой апостол с любовью и смирением взывал к его душе, стремясь открыть ему христианскую тайну вечной жизни, чудотворную силу Святого Креста Господня.
Правитель Егеат не поверил проповеди апостола, назвав его учение безумием. Язычник приказал распять апостола. Он думал опорочить проповедь святого Андрея, если предаст его смерти на кресте, который прославлял апостол. С радостью принял святой Андрей Первозванный решение правителя и с молитвой ко Господу сам взошел на место казни. Чтобы продлить мучения апостола Эгеат приказал не прибивать руки и ноги святого, а привязать их ко кресту. Два дня апостол с креста учил собравшихся вокруг горожан. Люди, слушавшие его, всей душой сострадали ему и потребовали снять святого апостола с креста. Испугавшись народного возмущения, Эгеат приказал прекратить казнь. Но святой апостол стал молиться, чтобы Господь удостоил его крестной смерти. Как ни пытались воины снять апостола Андрея, руки им не повиновались. Распятый апостол, воздав Богу хвалу, произнес: "Господи, Иисусе Христе, приими дух мой". Тогда яркое сияние Божественного света осветило крест и распятого на нем мученика. Когда сияние исчезло, святой апостол Андрей Первозванный уже предал свою святую душу Господу. Максимилла, жена правителя, сняла со креста тело Апостола и с честью погребла его.
Несколько столетий спустя, при императоре Константине Великом, мощи святого апостола Андрея были торжественно перенесены в Константинополь и положены в храме Святых Апостолов. А на месте распятия святого апостола в Патрах воздвигнут величественный Собор Андрея Первозванного, самый большой православный храм Греции.
Русская Церковь, приняв веру из Византии, епископы которой ведут преемство от апостола Андрея, тоже считает себя его преемницей. Вот почему память святого Андрея Первозванного так торжественно почиталась в дореволюционной России. Император Петр I учредил в честь апостола Андрея первый и высший орден, который давался в награду сановникам государства (в 1998 году этот орден был возрождён). С петровских времен русский флот сделал своим стягом Андреевский флаг, на белом фоне голубой крест формы X, под сенью которого русские одержали множество побед...
В современной Германии православные верующие свято чтут память святого апостола Андрея. В дни особого поминовения святого, паломники отправляются в город Трир, в соборе которого хранится сандалия апостола Андрея, а в нескольких храмах страны и частицы его мощей. Мне известны по крайней мере четыре таких адреса: город Падерборн, церковный епархиальный музей (прямо на центральной торговой площади у собора). Кёльн - в церкви апостола Андрея. В церкви св. Андрея в Коршенбройхе (под Мёнхен-Гладбахом). И в Дюссельдорфе, в церкви святого апостола Андрея. В этой церкви православные прихожане дюссельдорфа являются частыми посетителями и у них уже налажен контакт с обслуживающим персоналом церкви, поэтому, если церковной службы нет, нас без особых проблем и расписания пускают к мощевику с десятками частиц мощей великих православных святых. Отдельно, в серебряном мощевике, изображающем апостола Андрея распятого, находится и частица его мощей.
Святый апостоле Андрее, моли Бога о нас.
Молитва ко апостолу Андрею Первозванному:
Первозванне апостоле Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, Церкве последователю верховный, всехвальне Андрее, славим и величаем апостольским труды твоя, сладце поминаем твое благословенное к нам пришествие, ублажаем честная страдания твоя, яже за Христа претерпел еси, лобызаем священныя мощи твоя, чтим святую память твою и веруем, яко жив Господь, жива же и душа твоя и с Ним во веки пребываеши на Небеси, идеже и любиши ны тоюжде любовию, еюже возлюбил еси нас, егда Духом Святым прозрел еси наше еже ко Христу обращение, и не точию любиши, но и молиши о нас Бога, зря во Свете Его вся нужды наша. Тако веруем и тако сию веру нашу исповедуем во храме, иже во имя твое, святый Андрее, преславно создася, идеже святыя мощи твоя почивают; верующе же, просим и молим Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, да молитвами твоими, яже присно послушает и приемлет, подаст нам вся потребная ко спасению нас грешных; да якоже ты абие по гласу Господа, оставль мрежи своя, неуклонно ему последовал еси, сице и кийждо от нас да ищет не своих си, но еже к созиданию ближняго и о горнем звании да помышляет. Имуще же тя предстателя и молитвенника о нас, уповаем, яко молитва моя много может пред Господем и Спасителем нашим Иисусом Христом, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение со Отцем и Святым Духом во веки веков. Аминь.
Акафист апостолу Андрею Первозванному:
Кондак 1
Первозваннаго апостола Христова, Евангелия святаго проповедника, Русския страны богодухновеннаго просветителя Андрея преславнаго, песньми восхвалим, стояще на версе холма, идеже Крест водрузи десница его, и ему, яко Церкве возследователю верховному, в след себе указавшему ей путь ко Христу, во умилении воззовем:
радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Икос 1
Ангел благовестник Агнца Христа, вземлющаго грехи мира, был еси Андрее апостоле, и с Ним во веки пребываеши на Небеси; отонудуже и призри на пения, приносимая тебе во храме твоем, на месте, идеже стоясте нозе твои, и, яко богат сый блатодатию Божиею, подаждь нам слово благо, да зовем ти:
- радуйся, деннице от града Вифсаиды нам возсиявшая;
- радуйся, равночестный брате верховнаго Петра.
- Радуйся, учениче великаго Предтечи Христова;
- радуйся первее прочих апостол званный ко апостольскому служению от Самаго Господа.
- Радуйся, яко и другим с радостию воззвал еси: “Приидите, обретохом Желаемаго Мессию”;
- радуйся, и нас к Нему же приводяй.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 2
Учителю, где живеши? — вопросил еси, Андрее, Спаса душ наших и, с Ним пребыв день един, возлюбил еси на все дни живота твоего обретеннаго тобою Мессию, и брата твоего старейшаго привел еси к Нему. Темже и нас, яко меньшую братию твою, к Нему же не престай влещи, да и мы, последующе стопам твоим, вопием Богу:
Аллилуия.
Икос 2
Провидя в тебе, святый Андрее, веры и любве пламень, Господь паки тя обрете на езере Геннисаретсте, яко рыбаря, купно с братом твоим, вметающа мрежи во глубину, и рече вама: “Грядита по Мне, и Аз сотворю вы ловца человеком”. Ты же абие последовал еси Ему и богодухновенным словом, яко мрежею, человеки уловил еси Христу, с нимиже и мы уловленнии тобою во спасение, вещаем ти:
- радуйся, яко от Самаго Господа ловитве духовней научился еси;
- радуйся, яко на том же езере с прочими апостолы обуреваем быв, верою спаслся еси в Господа, запрещающаго ветром и морю.
- Радуйся, стяжавый велию веру, егда видел еси пречудное насыщение пяти тысящ пятию хлебами;
- радуйся, дар приявый от Господа целити всяк недуг и всяку болезнь.
- Радуйся, яко глас с небесе слышан бысть еллином, Христа тобою узревшим;
- радуйся, яко на горе Елеонстей откровена быша и тебе грядущая при кончине мира.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 3
Странствия Владычня и Безсмертныя Трапезы на Горнем месте Сиона насладився, яко верный друг Христов, вкупе с прочими апостолы узрел еси Господа и Бога твоего, от Негоже и Дух Свят приял еси, во еже вязати и решити грехи людския. И паки, в тойжде горнице Сионстей, обильное бысть на тя излияние обетованнаго Духа во огненных языцех. Темже вся племена удивишася, како языком их глаголал еси величия Божия, поя:
Аллилуия.
Икос 3
От Господа заповедь приим проповедати Евангелие всей твари, обтекл еси многая грады и страны, апостоле Андрее, призывая люди к познанию Истиннаго Бога и крестя их во имя Отца и Сына и Святаго Духа; с нимиже и мы сподобихомся благодати Крещения. Сего ради благодарственная восписуем ти:
- радуйся, чудес Христовых провозвестниче верный;
- радуйся, Святаго Евангелия проповедниче громогласный.
- Радуйся, идольскаго служения потребителю;
- радуйся, истиннаго благочестия насадителю.
- Радуйся яко по слову твоему людие водою и Духом возрождаются;
- радуйся, яко тобою вернии Безсмертныя Трапезы причащаются.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 4
Сила Божия осени тя, апостоле Первозванный, во еже благовестити силу и славу Сына Божия и утверждати вся веровати во Святую Троицу призванныя. Темже убо и нас, покланяющихся Единому в Триех Ипостасех Богу, на злачней пажити веры Христовы соблюди, да благодатию Святаго Духа выну освящаемии, велегласно поем Ему:
Аллилуия.
Икос 4
Привед ко Христу брата своего Симона Петра, Первозванне, с ним изшел еси и на апостольское служение твое, первее во Антиохию и Синоп, тамо победив демонов полки, от уз темничных спутника твоего апостола Матфия свободил еси, и юзники с ним бывшия крестил, верховному Петру оттуду в западныя страны текущу, ты братнее целование дал еси ему, сам же добре подвизался еси на востоцех. Темже и мы, людие Церкве Восточныя, блажим тя:
- радуйся, сило Божия, полки демонов прогоняющая и узы темниц сокрушающая;
- радуйся, приятелище благодати апостольския, от адовых уз тайнодейственне нас свобождающия.
- Радуйся запад и восток с братом твоим богомудрым, проповеди ради слова Божия, жребием разделивый;
- радуйся, во граде Синопе неверие иудеев силою чудес твоих обличивый.
- Радуйся яко тамо от безбожных Христа ради биен был еси;
- радуйся, яко от Самаго явльшагося ти Господа исцеление язв тебе даровася.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 5
Двукраты возвращся во святый град, да купно со апостолы пятидесятный день празднуеши тамо, двукраты паки шествовал еси от святаго Сиона, во еже Христа проповедати вселенней, первее со Иоанном наперсником Господним, посем же с Симоном Кананитом и Матфием, иже жребием назнаменован бысть во апостола, и вся пределы Асии и Понта обтекл еси, словом спасения всех оглашая, да Богу поют:
Аллилуия.
Икос 5
От моря Галилейскаго до Понта Евксинскаго апостольския мрежи твоя распрострый и все поморие окрест огласивый благовестием твоим, востекл еси, Первозванне, и в страны Скифии, Крест Христов всюду водружая в знамение нашего спасения. Сего ради и мы, аще и позднии роди, внемлюще благовестию твоему и воспоминающе подвиги твоя, зовем ти:
- радуйся, в Никеи лютыя разбойники укротивый и лютейшаго дракона умертвивый;
- радуйся, Крест Христов посреде града сего водрузивый, яко Предтеча сый двукраты собранных тамо отец богоносных.
- Радуйся, яко во Асии и Понте тобою свет Христов возсия;
- радуйся, яко апостольский жезл твой предгорие Кавкаса свету Христову отверзе.
- Радуйся, имже мрак киммерийский озарися;
- радуйся, имже вселенная струями воды живы напоися.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 6
Бурею страстей одержимая и, яко воды океана, волнуемая, племена человеков, яже не ведяху Бога Истиннаго, привел еси, апостоле, к тихому пристанищу Христову и тех сердца, аки утлую ладию неверием обуреваемая, на якори веры православныя утвердил еси. Темже и мы, яко чада православныя веры, благодарным сердцем и благодарными усты вопием Богу:
Аллилуия.
Икос 6
На горе Елеонстей Божественного Учителя твоего иногда со прочими апостолы вопросил еси, Андрее: “Рцы нам, что есть знамение пришествия Твоего?” На горах же Киевских, яко орган сый благодати Духа Святаго, ты предвозвестил еси грядущую славу места сего; мы же, предреченныя на милости сея сподобльшеся, умиленно взываем ти:
- радуйся, яко с горы Сиона закон нам евангельский принесл еси;
- радуйся, яко по водам Борисфена апостол Божий к нам востекл еси.
- Радуйся, благодать Иорданову, Крещения нашего ради, реце сей даровавый;
- радуйся, на горах Киевских Kpeст нашего спасения водрузивый.
- Радуйся, имже обильное излияние благодати Божией зде предречеся;
- радуйся, имже бытие града велика и церквей многих зде предвозвестися.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 7
Днесь, во исполнение пророческаго гласа твоего, храм преславный красуется на месте, идеже не сущая яко сущая провидел еси по дару Духа Святаго; окрест же его град велий с церквами златоверхими истину словес твоих свидетельствует, емуже и доныне ты, яко с горния кафедры, мир благовествуеши. Темже и мы, сбытие богодухновенных глагол твоих зряще, велиим гласом взываем Богу:
Аллилуия.
Икос 7
От светоносныя зари, Первозваннаго апостола свет боговедения восприимши, святая Ольга возсия Русской земли яко денница нашего спасения, возводя вслед себе, яко светозарное светило, внука своего Владимира, просветителя всея полунощныя страны. Темже и мы, возведше очи наша к тебе, Андрее богомудре, яко к начальному благовестнику нашего спасения, восписуем ти похвальная сия:
- радуйся, яко деннице нашего спасения, Ольге святей, света Божественнаго познание даровася;
- радуйся, яко благоверию ея Христово Царствие отверзеся.
- Радуйся, яко благословением твоим преславное светило от сея денницы нам произыде;
- радуйся, яко по твоему предвозвестию апостольскому равноапостольный князь нам явися.
- Радуйся, яко тобою святаго Владимира царствие земное к Небесному приобщися;
- радуйся, яко Днепр и Почайна, реки Киевския, спасительною купелию нам быша.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 8
Проповедуют преславного града Киева и всея Русския страны пастырие и пасомии память деяний твоих, богомудре Андрее апостоле; в недрах же пещерных нетленно почивающии угодницы Божии, со Антонием и Феодосием, немолчными усты, яко живи суще, славу твою веком и родом возглашают, тобою бо водруженный зде Крест, яко благосеннолиственное древо, произрасте, во еже изнести нам плоды благочестия и святыни. Мы же райскаго вертограда твоего, аки птенцы духовнии, тобою научени есмы воспевати Богу:
Аллилуия.
Икос 8
Не точию Руси единыя был еси спасения провозвестник, Первозванный апостоле Христов, но и вся словенская племена, якоже кокош, птенцы своя под криле собираяй, привел еси я ко Христу; ты бо от Херсониса во мрак полунощныя страны презирая, сущим тамо людем, да Божию научатся слову, премудрыя учители, Кирилла и Мефодия, проповедию твоею за многие веки предуготовал еси; мы же, аки устами сих просветителей наших, велегласно вопием ти:
- радуйся, словенская племена искони благословивый;
- радуйся, слово их разумное словом Божиим умудривый.
- Радуйся, яко глаголу Божию послушливии, Церкве чада словесная быша;
- радуйся, яко в Херсонисе, идеже проповедал еси, первая росская писмена Кирилл святый обрете и прият я.
- Радуйся, яко теми Алфу и Омегу, начаток и конец — Христа Божию премудрость возвестил еси им;
- радуйся, яко и вся богодухновенная писания учителие сии на язык словенск нам преложиша.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 9
Пустынныя Скифии не убоявся, во глубину полунощныя страны, простерл еси апостольская странствия твоя, Первозванне, отонудуже и в ветхий Рим пришел еси, иже тогда глава миру языческому бысть; обаче тьмы ради идольския оставль его, и на красный брег Воспора пришед, тамо во граде Византии, иже новый Рим и матерь христианом бысть, апостольский престол твой утвердил еси. да от него Восток и Север весь светом веры озарится, вернии же чада Церкве Христовы Богу единомысленно зовут:
Аллилуия.
Икос 9
Мати Сион — псаломски речет человек, яко человек духовно родися в нем, новый же Сион нам бысть Киев: в нем бо свет и благодать Божия явися всем сыновом русским от кафедры, юже ты, Первозванне апостоле, в Византии утвердил еси. Темже и мы, Невечерним Светом озаряемии, благодарне взываем ти:
- радуйся, от горы Сионския снисшедый и горним светом Киев многохолмный озаривый;
- радуйся, граду сему многоплодие духовное благословением твоим ниспославый.
- Радуйся, яко посреде вселенныя апостольский престол твой утвердил еси;
- радуйся, яко под сень его вся просвещенныя тобою языки собрал еси.
- Радуйся, имже православие в душах их утверждается;
- радуйся, имже от Востока тьма Запада отревается.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 10
Егда наста время преставления твоего, блаженне апостоле, в древния Патры Ахайския пришел еси, да тамо жрен будеши, течение бо скончал еси, подвигом добрым подвизался еси, всем проповедав Христа распята, иудеем соблазн, еллином же безумие, нам же, званным и спасаемым, — Христа, Божию Силу и Божию Премудрость, от Неяже и научихомся пети Богу:
Аллилуия.
Икос 10
Всюду именем Господа Иисуса болящия исцеляя, мертвыя воскрешая, бесы изгоняя, и во Патрах предсмертную проповедь твою чудесами утвердил еси, апостоле Христов, и анфипата Лезвия обратил еси к познанию истины, егда противления ради язвою поражен быв, тобою от одра болезни воздвижен бысть; людие же вси, видевше в тебе силу Божию, идолы своя сокрушиша, посем и Господь явися тебе, якоже Павлу иногда в Коринфе, и повеле взяти Крест твой, назнаменовав сим твое в Патрах, Его ради, страдание. Темже и мы, дивящеся велией благодати в тебе, благоговейно взываем:
- радуйся, велия Бога всемогущаго сило;
- радуйся, многоценное чудес сокровище.
- Радуйся, древних Патр просвещение и украшение;
- радуйся, неверие анфипата в веру пременивый.
- Радуйся, яко тамо паки явися тебе Господь, на подвиг крестный тя призвавый;
- радуйся, яко уготовася тебе венец правды.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 11
Нерон кесарь, якоже иногда Ирод, гонения на вся верныя воздвигнувый, в Риме Павла мечем усекну, Петра же на кресте распя, подобне и тебе достиже в Патрах рука мучителева, егда вместо кроткаго Лезвия судию постави Егеата лютаго, иже не терпяй крещения брата своего, ниже исцелением жены своея умягчен быв, в темницу вверже тя и, якоже верховного Петра, на крест осуди. Ты же юзник сый, в темнице мрачней, яко во светлом храме, брата анфипатова Стратоклиса во епископа Патром проручествовал еси, Богу со всеми верными посреде узилища воспевая:
Аллилуия.
Икос 11
На месте лобнем крест воздвизаем узрев, на немже имел еси распят быти, не убоялся еси, апостоле, даже до смерти свидетельствовати возлюбльшаго тя и возлюбленнаго тобою Христа, и к сему знамению спасения руце простирая, умиленно взывал еси:
- радуйся, Кресте Бесчестный, пред нимже с веселием предстою, ведая тя, упование мое;
- радуйся, Кресте Животворящий, егоже глава до Небес достиже, подножие же врата ада сокруши.
- Радуйся, Кресте достопокланяемый, восприемый Владыку моего, яко гроздие сладчайшее, источившее нам спасение;
- радуйся, Кресте благословенный, разбойника спасый и тому плоды исповедания даровавый.
- Радуйся, яко и моея радости исполнение был еси;
- темже радуйся и ты, страстотерпче, на Кресте веру твою во Христа запечатлевый.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 12
Приидите, свидетелие радости моея! — воззвал еси апостоле к совершителем воли Егеата, — творите волю над мною, распните мя и, яко агнца, принесите в жертву создавшему мя Творцу. И сия рек, возшел еси на крест, яко на горнюю кафедру, с неяже три дни и три нощи проповедал еси слово Божие окрест стоящим людем, да не боятся смерти, исповедающе Господа Иисуса. Егда же светом небесным озарися лик твой, ужасеся мучитель и тя со креста взяти повеле; обаче ты, страстотерпче, не восхотел еси от крестных мук разрешитися, до исхода твоего непрестанно Богу вопия:
Аллилуия.
Икос 12
Славяще апостольския подвиги твоя, Андрее Первозванне ублажаем святую кончину твою, еюже Живоносную Страсть Сына Божия прославил еси, и во умилении сердца взываем ти сице:
- радуйся, друже Христов, с радостию крестная страдания за Него претерпевый;
- радуйся, апостоле верный, со креста глаголы Живота Вечнаго людем проповедавый.
- Радуйся, яко в час снятия со креста осени тя свет, аки молния с небесе;
- радуйся, аки православно исповедающим проповеданнаго тобою Христа Сына Божия обещал еси благодать велию.
- Радуйся, Горняго Иерусалима апостольское основание;
- радуйся, седяй со апостолы на едином от двоюнадесяте престолов, во еже судити вся колена Израилева.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 13
О Первозванный апостоле Христов Андрее, призри на благохваления сия всех чтущих святую память твою, и яко водрузил еси Крестное Древо на горах града Киева, присно осеняй и нас спасительным знамением сим, да, Крестом Господа Бога и Спаса нашего охраняеми, достигнем в меру возраста исполнения Христова и сподобимся с тобою и со всеми святыми, во гласе радования, в безконечныя веки пети Богу, Спасителю нашему:
Аллилуия.
Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос и 1-й кондак.
Тропарь апостола Андрея Первозванного, глас 4:
Яко Апостолов первозванный /
и верховнаго сущий брат, /
Владыце всех, Андрее, молися, /
мир вселенней даровати //
и душам нашим велию милость.
Кондак апостола Андрея Первозванного, глас 2:
Мужества тезоименитаго Богоглагольника /
и Церкве возследователя верховнаго, /
Петрова сродника восхвалим, /
зане якоже древле сему /
и ныне нам воззва: //
приидите, обретохом Желаемаго.
Величание:
Величаем тя, /
апостоле Христов Андрее, /
и чтим болезни и труды твоя, /
имиже трудился еси //
во благовестии Христове.
Назад, на главную страницу сайта "Православная Германия"
брат апостола Петра
(+ 62 год)
Празднуется: 30 ноября (13 декабря), а также
в день празднования собора 12-ти апостолов и
в дни памяти Карельских и Крымских святых.
Латинское написание:
нем., лат. Andreas; англ. Andrew; фр. Andre; исп. Andres;
ЖИТИЕ СВЯТОГО АПОСТОЛА АНДРЕЯ
Апостол Андрей был родом из Галилеи. Эта северная часть Святой Земли отличалась плодородием и живописностью, а жители ее — добродушием и гостеприимством. Галилеяне легко уживались с греками, во множестве населявшими их страну, многие говорили по-гречески и даже носили греческие имена. Имя Андрей — греческое и в переводе значит "мужественный".
Когда Иоанн Креститель начал проповедовать на берегах Иордана, Андрей вместе с Иоанном Зеведеевым (происходившим с ним из одного города — Вифсаиды) последовал за пророком, надеясь в его учении найти ответ на свои духовные вопросы. Многие начали думать, что может быть Иоанн Креститель и есть ожидаемый Мессия, но он объяснил людям, что он не Мессия, а послан только приготовить Ему путь. В то время Господь Иисус Христос пришел к Иоанну Крестителю на Иордан для крещения, и тот, указывая на Господа, сказал своим ученикам: "Вот Агнец Божий, Который берет на себя грехи мира". Услышав это, Андрей с Иоанном последовали за Иисусом. Господь, увидев их, спросил: "Что вам надобно?" Они сказали: "Равви (Учитель), где Ты живешь?" — "Пойдите и увидите", — ответил Иисус, и с того времени они стали Его учениками. В этот же день апостол Андрей пошел к своему брату Симону Петру и сказал ему: "Мы нашли Мессию". Так Петр присоединился к ученикам Христовым.
Однако апостолы не сразу всецело посвятили себя апостольскому званию. Из Евангелия мы знаем, что братья Андрей и Симон Петр и братья Иоанн и Иаков должны были на какое-то время вернуться к своим семьям и заняться своей обычной работой — рыбной ловлей. Несколько месяцев спустя Господь проходя мимо Галилейского озера и увидев их ловящими рыбу, сказал: "Идите за Мной и Я сделаю вас ловцами человеков". Тогда они оставили свои лодки и сети и с того дня стали неотлучными учениками Христовыми.
Андрей, ранее других апостолов последовавший за Господом, получил наименование Первозванного. Он пребывал с Христом в течении всего периода Его общественного служения. После Воскресения Спасителя апостол Андрей вместе с другими учениками удостаивался встреч с Ним и присутствовал на Елеонской горе, когда Господь, благословив их, вознесся на Небо.
После сошествия Святого Духа апостолы бросили жребий, кому в какую страну следует идти для проповеди Евангелия. Святому Андрею достались страны, лежащие вдоль побережья Черного моря, северная часть Балканского полуострова и Скифия, т. е. земля, на которой позднее образовалась Россия. Согласно преданию, апостол Андрей проповедовал на Таврическом (Крымском) полуострове, потом по Днепру поднялся на север и дошел до места, где впоследствии возник Киев. "Верьте мне, — сказал апостол своим ученикам, — что на горах сих воссияет благодать Божия: великий город будет здесь, Господь просветит сию землю святым крещением и воздвигнет здесь много церквей". Затем апостол Андрей благословил киевские горы и водрузил на одной из них крест, предвозвещая принятие веры будущими обитателями Руси.
Затем, по святоотеческому преданию, он поднялся еще выше по Днепру и дошел до поселений северных славян, где был основан Новгород (Великий). Отсюда апостол прошел через земли варягов в Рим, для проповеди, и вновь вернулся во Фракию, где в небольшом селении Византии, будущем могучем Константинополе, основал христианскую Церковь. Имя святого апостола Андрея связывает мать - Церковь Константинопольскую с ее дочерью - Русской Церковью...
На своем пути Первозванный апостол претерпел много печалей и мук от язычников: его изгоняли из городов, избивали. В Синопе его побили камнями, но, оставшись живым, верный ученик Христов неустанно нес людям проповедь о Спасителе. По молитвам апостола, Господь совершал чудеса. Трудами святого апостола Андрея возникали христианские Церкви, которым он ставил епископов и священство. Последним городом, куда пришел Первозванный апостол и где ему суждено было принять мученическую кончину, был город Патры, расположенный у Коринфского залива. В этом городе, по молитве апостола, выздоровел тяжело больной Сосий, знатный горожанин; наложением апостольских рук исцелилась Максимилла, жена правителя Патрского, и его брат Стратоклий. Совершённые апостолом чудеса и его пламенное слово просветили истинной верой почти всех граждан города Патры. Немного оставалось язычников в Патрах, среди них был языческий правитель города Эгеат. Апостол Андрей не раз обращался к нему со словами Благовестия. Но даже чудеса апостола не вразумляли Эгеата. Святой апостол с любовью и смирением взывал к его душе, стремясь открыть ему христианскую тайну вечной жизни, чудотворную силу Святого Креста Господня.
Правитель Егеат не поверил проповеди апостола, назвав его учение безумием. Язычник приказал распять апостола. Он думал опорочить проповедь святого Андрея, если предаст его смерти на кресте, который прославлял апостол. С радостью принял святой Андрей Первозванный решение правителя и с молитвой ко Господу сам взошел на место казни. Чтобы продлить мучения апостола Эгеат приказал не прибивать руки и ноги святого, а привязать их ко кресту. Два дня апостол с креста учил собравшихся вокруг горожан. Люди, слушавшие его, всей душой сострадали ему и потребовали снять святого апостола с креста. Испугавшись народного возмущения, Эгеат приказал прекратить казнь. Но святой апостол стал молиться, чтобы Господь удостоил его крестной смерти. Как ни пытались воины снять апостола Андрея, руки им не повиновались. Распятый апостол, воздав Богу хвалу, произнес: "Господи, Иисусе Христе, приими дух мой". Тогда яркое сияние Божественного света осветило крест и распятого на нем мученика. Когда сияние исчезло, святой апостол Андрей Первозванный уже предал свою святую душу Господу. Максимилла, жена правителя, сняла со креста тело Апостола и с честью погребла его.
Несколько столетий спустя, при императоре Константине Великом, мощи святого апостола Андрея были торжественно перенесены в Константинополь и положены в храме Святых Апостолов. А на месте распятия святого апостола в Патрах воздвигнут величественный Собор Андрея Первозванного, самый большой православный храм Греции.
Русская Церковь, приняв веру из Византии, епископы которой ведут преемство от апостола Андрея, тоже считает себя его преемницей. Вот почему память святого Андрея Первозванного так торжественно почиталась в дореволюционной России. Император Петр I учредил в честь апостола Андрея первый и высший орден, который давался в награду сановникам государства (в 1998 году этот орден был возрождён). С петровских времен русский флот сделал своим стягом Андреевский флаг, на белом фоне голубой крест формы X, под сенью которого русские одержали множество побед...
В современной Германии православные верующие свято чтут память святого апостола Андрея. В дни особого поминовения святого, паломники отправляются в город Трир, в соборе которого хранится сандалия апостола Андрея, а в нескольких храмах страны и частицы его мощей. Мне известны по крайней мере четыре таких адреса: город Падерборн, церковный епархиальный музей (прямо на центральной торговой площади у собора). Кёльн - в церкви апостола Андрея. В церкви св. Андрея в Коршенбройхе (под Мёнхен-Гладбахом). И в Дюссельдорфе, в церкви святого апостола Андрея. В этой церкви православные прихожане дюссельдорфа являются частыми посетителями и у них уже налажен контакт с обслуживающим персоналом церкви, поэтому, если церковной службы нет, нас без особых проблем и расписания пускают к мощевику с десятками частиц мощей великих православных святых. Отдельно, в серебряном мощевике, изображающем апостола Андрея распятого, находится и частица его мощей.
Святый апостоле Андрее, моли Бога о нас.
Молитва ко апостолу Андрею Первозванному:
Первозванне апостоле Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, Церкве последователю верховный, всехвальне Андрее, славим и величаем апостольским труды твоя, сладце поминаем твое благословенное к нам пришествие, ублажаем честная страдания твоя, яже за Христа претерпел еси, лобызаем священныя мощи твоя, чтим святую память твою и веруем, яко жив Господь, жива же и душа твоя и с Ним во веки пребываеши на Небеси, идеже и любиши ны тоюжде любовию, еюже возлюбил еси нас, егда Духом Святым прозрел еси наше еже ко Христу обращение, и не точию любиши, но и молиши о нас Бога, зря во Свете Его вся нужды наша. Тако веруем и тако сию веру нашу исповедуем во храме, иже во имя твое, святый Андрее, преславно создася, идеже святыя мощи твоя почивают; верующе же, просим и молим Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, да молитвами твоими, яже присно послушает и приемлет, подаст нам вся потребная ко спасению нас грешных; да якоже ты абие по гласу Господа, оставль мрежи своя, неуклонно ему последовал еси, сице и кийждо от нас да ищет не своих си, но еже к созиданию ближняго и о горнем звании да помышляет. Имуще же тя предстателя и молитвенника о нас, уповаем, яко молитва моя много может пред Господем и Спасителем нашим Иисусом Христом, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение со Отцем и Святым Духом во веки веков. Аминь.
Акафист апостолу Андрею Первозванному:
Кондак 1
Первозваннаго апостола Христова, Евангелия святаго проповедника, Русския страны богодухновеннаго просветителя Андрея преславнаго, песньми восхвалим, стояще на версе холма, идеже Крест водрузи десница его, и ему, яко Церкве возследователю верховному, в след себе указавшему ей путь ко Христу, во умилении воззовем:
радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Икос 1
Ангел благовестник Агнца Христа, вземлющаго грехи мира, был еси Андрее апостоле, и с Ним во веки пребываеши на Небеси; отонудуже и призри на пения, приносимая тебе во храме твоем, на месте, идеже стоясте нозе твои, и, яко богат сый блатодатию Божиею, подаждь нам слово благо, да зовем ти:
- радуйся, деннице от града Вифсаиды нам возсиявшая;
- радуйся, равночестный брате верховнаго Петра.
- Радуйся, учениче великаго Предтечи Христова;
- радуйся первее прочих апостол званный ко апостольскому служению от Самаго Господа.
- Радуйся, яко и другим с радостию воззвал еси: “Приидите, обретохом Желаемаго Мессию”;
- радуйся, и нас к Нему же приводяй.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 2
Учителю, где живеши? — вопросил еси, Андрее, Спаса душ наших и, с Ним пребыв день един, возлюбил еси на все дни живота твоего обретеннаго тобою Мессию, и брата твоего старейшаго привел еси к Нему. Темже и нас, яко меньшую братию твою, к Нему же не престай влещи, да и мы, последующе стопам твоим, вопием Богу:
Аллилуия.
Икос 2
Провидя в тебе, святый Андрее, веры и любве пламень, Господь паки тя обрете на езере Геннисаретсте, яко рыбаря, купно с братом твоим, вметающа мрежи во глубину, и рече вама: “Грядита по Мне, и Аз сотворю вы ловца человеком”. Ты же абие последовал еси Ему и богодухновенным словом, яко мрежею, человеки уловил еси Христу, с нимиже и мы уловленнии тобою во спасение, вещаем ти:
- радуйся, яко от Самаго Господа ловитве духовней научился еси;
- радуйся, яко на том же езере с прочими апостолы обуреваем быв, верою спаслся еси в Господа, запрещающаго ветром и морю.
- Радуйся, стяжавый велию веру, егда видел еси пречудное насыщение пяти тысящ пятию хлебами;
- радуйся, дар приявый от Господа целити всяк недуг и всяку болезнь.
- Радуйся, яко глас с небесе слышан бысть еллином, Христа тобою узревшим;
- радуйся, яко на горе Елеонстей откровена быша и тебе грядущая при кончине мира.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 3
Странствия Владычня и Безсмертныя Трапезы на Горнем месте Сиона насладився, яко верный друг Христов, вкупе с прочими апостолы узрел еси Господа и Бога твоего, от Негоже и Дух Свят приял еси, во еже вязати и решити грехи людския. И паки, в тойжде горнице Сионстей, обильное бысть на тя излияние обетованнаго Духа во огненных языцех. Темже вся племена удивишася, како языком их глаголал еси величия Божия, поя:
Аллилуия.
Икос 3
От Господа заповедь приим проповедати Евангелие всей твари, обтекл еси многая грады и страны, апостоле Андрее, призывая люди к познанию Истиннаго Бога и крестя их во имя Отца и Сына и Святаго Духа; с нимиже и мы сподобихомся благодати Крещения. Сего ради благодарственная восписуем ти:
- радуйся, чудес Христовых провозвестниче верный;
- радуйся, Святаго Евангелия проповедниче громогласный.
- Радуйся, идольскаго служения потребителю;
- радуйся, истиннаго благочестия насадителю.
- Радуйся яко по слову твоему людие водою и Духом возрождаются;
- радуйся, яко тобою вернии Безсмертныя Трапезы причащаются.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 4
Сила Божия осени тя, апостоле Первозванный, во еже благовестити силу и славу Сына Божия и утверждати вся веровати во Святую Троицу призванныя. Темже убо и нас, покланяющихся Единому в Триех Ипостасех Богу, на злачней пажити веры Христовы соблюди, да благодатию Святаго Духа выну освящаемии, велегласно поем Ему:
Аллилуия.
Икос 4
Привед ко Христу брата своего Симона Петра, Первозванне, с ним изшел еси и на апостольское служение твое, первее во Антиохию и Синоп, тамо победив демонов полки, от уз темничных спутника твоего апостола Матфия свободил еси, и юзники с ним бывшия крестил, верховному Петру оттуду в западныя страны текущу, ты братнее целование дал еси ему, сам же добре подвизался еси на востоцех. Темже и мы, людие Церкве Восточныя, блажим тя:
- радуйся, сило Божия, полки демонов прогоняющая и узы темниц сокрушающая;
- радуйся, приятелище благодати апостольския, от адовых уз тайнодейственне нас свобождающия.
- Радуйся запад и восток с братом твоим богомудрым, проповеди ради слова Божия, жребием разделивый;
- радуйся, во граде Синопе неверие иудеев силою чудес твоих обличивый.
- Радуйся яко тамо от безбожных Христа ради биен был еси;
- радуйся, яко от Самаго явльшагося ти Господа исцеление язв тебе даровася.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 5
Двукраты возвращся во святый град, да купно со апостолы пятидесятный день празднуеши тамо, двукраты паки шествовал еси от святаго Сиона, во еже Христа проповедати вселенней, первее со Иоанном наперсником Господним, посем же с Симоном Кананитом и Матфием, иже жребием назнаменован бысть во апостола, и вся пределы Асии и Понта обтекл еси, словом спасения всех оглашая, да Богу поют:
Аллилуия.
Икос 5
От моря Галилейскаго до Понта Евксинскаго апостольския мрежи твоя распрострый и все поморие окрест огласивый благовестием твоим, востекл еси, Первозванне, и в страны Скифии, Крест Христов всюду водружая в знамение нашего спасения. Сего ради и мы, аще и позднии роди, внемлюще благовестию твоему и воспоминающе подвиги твоя, зовем ти:
- радуйся, в Никеи лютыя разбойники укротивый и лютейшаго дракона умертвивый;
- радуйся, Крест Христов посреде града сего водрузивый, яко Предтеча сый двукраты собранных тамо отец богоносных.
- Радуйся, яко во Асии и Понте тобою свет Христов возсия;
- радуйся, яко апостольский жезл твой предгорие Кавкаса свету Христову отверзе.
- Радуйся, имже мрак киммерийский озарися;
- радуйся, имже вселенная струями воды живы напоися.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 6
Бурею страстей одержимая и, яко воды океана, волнуемая, племена человеков, яже не ведяху Бога Истиннаго, привел еси, апостоле, к тихому пристанищу Христову и тех сердца, аки утлую ладию неверием обуреваемая, на якори веры православныя утвердил еси. Темже и мы, яко чада православныя веры, благодарным сердцем и благодарными усты вопием Богу:
Аллилуия.
Икос 6
На горе Елеонстей Божественного Учителя твоего иногда со прочими апостолы вопросил еси, Андрее: “Рцы нам, что есть знамение пришествия Твоего?” На горах же Киевских, яко орган сый благодати Духа Святаго, ты предвозвестил еси грядущую славу места сего; мы же, предреченныя на милости сея сподобльшеся, умиленно взываем ти:
- радуйся, яко с горы Сиона закон нам евангельский принесл еси;
- радуйся, яко по водам Борисфена апостол Божий к нам востекл еси.
- Радуйся, благодать Иорданову, Крещения нашего ради, реце сей даровавый;
- радуйся, на горах Киевских Kpeст нашего спасения водрузивый.
- Радуйся, имже обильное излияние благодати Божией зде предречеся;
- радуйся, имже бытие града велика и церквей многих зде предвозвестися.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 7
Днесь, во исполнение пророческаго гласа твоего, храм преславный красуется на месте, идеже не сущая яко сущая провидел еси по дару Духа Святаго; окрест же его град велий с церквами златоверхими истину словес твоих свидетельствует, емуже и доныне ты, яко с горния кафедры, мир благовествуеши. Темже и мы, сбытие богодухновенных глагол твоих зряще, велиим гласом взываем Богу:
Аллилуия.
Икос 7
От светоносныя зари, Первозваннаго апостола свет боговедения восприимши, святая Ольга возсия Русской земли яко денница нашего спасения, возводя вслед себе, яко светозарное светило, внука своего Владимира, просветителя всея полунощныя страны. Темже и мы, возведше очи наша к тебе, Андрее богомудре, яко к начальному благовестнику нашего спасения, восписуем ти похвальная сия:
- радуйся, яко деннице нашего спасения, Ольге святей, света Божественнаго познание даровася;
- радуйся, яко благоверию ея Христово Царствие отверзеся.
- Радуйся, яко благословением твоим преславное светило от сея денницы нам произыде;
- радуйся, яко по твоему предвозвестию апостольскому равноапостольный князь нам явися.
- Радуйся, яко тобою святаго Владимира царствие земное к Небесному приобщися;
- радуйся, яко Днепр и Почайна, реки Киевския, спасительною купелию нам быша.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 8
Проповедуют преславного града Киева и всея Русския страны пастырие и пасомии память деяний твоих, богомудре Андрее апостоле; в недрах же пещерных нетленно почивающии угодницы Божии, со Антонием и Феодосием, немолчными усты, яко живи суще, славу твою веком и родом возглашают, тобою бо водруженный зде Крест, яко благосеннолиственное древо, произрасте, во еже изнести нам плоды благочестия и святыни. Мы же райскаго вертограда твоего, аки птенцы духовнии, тобою научени есмы воспевати Богу:
Аллилуия.
Икос 8
Не точию Руси единыя был еси спасения провозвестник, Первозванный апостоле Христов, но и вся словенская племена, якоже кокош, птенцы своя под криле собираяй, привел еси я ко Христу; ты бо от Херсониса во мрак полунощныя страны презирая, сущим тамо людем, да Божию научатся слову, премудрыя учители, Кирилла и Мефодия, проповедию твоею за многие веки предуготовал еси; мы же, аки устами сих просветителей наших, велегласно вопием ти:
- радуйся, словенская племена искони благословивый;
- радуйся, слово их разумное словом Божиим умудривый.
- Радуйся, яко глаголу Божию послушливии, Церкве чада словесная быша;
- радуйся, яко в Херсонисе, идеже проповедал еси, первая росская писмена Кирилл святый обрете и прият я.
- Радуйся, яко теми Алфу и Омегу, начаток и конец — Христа Божию премудрость возвестил еси им;
- радуйся, яко и вся богодухновенная писания учителие сии на язык словенск нам преложиша.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 9
Пустынныя Скифии не убоявся, во глубину полунощныя страны, простерл еси апостольская странствия твоя, Первозванне, отонудуже и в ветхий Рим пришел еси, иже тогда глава миру языческому бысть; обаче тьмы ради идольския оставль его, и на красный брег Воспора пришед, тамо во граде Византии, иже новый Рим и матерь христианом бысть, апостольский престол твой утвердил еси. да от него Восток и Север весь светом веры озарится, вернии же чада Церкве Христовы Богу единомысленно зовут:
Аллилуия.
Икос 9
Мати Сион — псаломски речет человек, яко человек духовно родися в нем, новый же Сион нам бысть Киев: в нем бо свет и благодать Божия явися всем сыновом русским от кафедры, юже ты, Первозванне апостоле, в Византии утвердил еси. Темже и мы, Невечерним Светом озаряемии, благодарне взываем ти:
- радуйся, от горы Сионския снисшедый и горним светом Киев многохолмный озаривый;
- радуйся, граду сему многоплодие духовное благословением твоим ниспославый.
- Радуйся, яко посреде вселенныя апостольский престол твой утвердил еси;
- радуйся, яко под сень его вся просвещенныя тобою языки собрал еси.
- Радуйся, имже православие в душах их утверждается;
- радуйся, имже от Востока тьма Запада отревается.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 10
Егда наста время преставления твоего, блаженне апостоле, в древния Патры Ахайския пришел еси, да тамо жрен будеши, течение бо скончал еси, подвигом добрым подвизался еси, всем проповедав Христа распята, иудеем соблазн, еллином же безумие, нам же, званным и спасаемым, — Христа, Божию Силу и Божию Премудрость, от Неяже и научихомся пети Богу:
Аллилуия.
Икос 10
Всюду именем Господа Иисуса болящия исцеляя, мертвыя воскрешая, бесы изгоняя, и во Патрах предсмертную проповедь твою чудесами утвердил еси, апостоле Христов, и анфипата Лезвия обратил еси к познанию истины, егда противления ради язвою поражен быв, тобою от одра болезни воздвижен бысть; людие же вси, видевше в тебе силу Божию, идолы своя сокрушиша, посем и Господь явися тебе, якоже Павлу иногда в Коринфе, и повеле взяти Крест твой, назнаменовав сим твое в Патрах, Его ради, страдание. Темже и мы, дивящеся велией благодати в тебе, благоговейно взываем:
- радуйся, велия Бога всемогущаго сило;
- радуйся, многоценное чудес сокровище.
- Радуйся, древних Патр просвещение и украшение;
- радуйся, неверие анфипата в веру пременивый.
- Радуйся, яко тамо паки явися тебе Господь, на подвиг крестный тя призвавый;
- радуйся, яко уготовася тебе венец правды.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 11
Нерон кесарь, якоже иногда Ирод, гонения на вся верныя воздвигнувый, в Риме Павла мечем усекну, Петра же на кресте распя, подобне и тебе достиже в Патрах рука мучителева, егда вместо кроткаго Лезвия судию постави Егеата лютаго, иже не терпяй крещения брата своего, ниже исцелением жены своея умягчен быв, в темницу вверже тя и, якоже верховного Петра, на крест осуди. Ты же юзник сый, в темнице мрачней, яко во светлом храме, брата анфипатова Стратоклиса во епископа Патром проручествовал еси, Богу со всеми верными посреде узилища воспевая:
Аллилуия.
Икос 11
На месте лобнем крест воздвизаем узрев, на немже имел еси распят быти, не убоялся еси, апостоле, даже до смерти свидетельствовати возлюбльшаго тя и возлюбленнаго тобою Христа, и к сему знамению спасения руце простирая, умиленно взывал еси:
- радуйся, Кресте Бесчестный, пред нимже с веселием предстою, ведая тя, упование мое;
- радуйся, Кресте Животворящий, егоже глава до Небес достиже, подножие же врата ада сокруши.
- Радуйся, Кресте достопокланяемый, восприемый Владыку моего, яко гроздие сладчайшее, источившее нам спасение;
- радуйся, Кресте благословенный, разбойника спасый и тому плоды исповедания даровавый.
- Радуйся, яко и моея радости исполнение был еси;
- темже радуйся и ты, страстотерпче, на Кресте веру твою во Христа запечатлевый.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 12
Приидите, свидетелие радости моея! — воззвал еси апостоле к совершителем воли Егеата, — творите волю над мною, распните мя и, яко агнца, принесите в жертву создавшему мя Творцу. И сия рек, возшел еси на крест, яко на горнюю кафедру, с неяже три дни и три нощи проповедал еси слово Божие окрест стоящим людем, да не боятся смерти, исповедающе Господа Иисуса. Егда же светом небесным озарися лик твой, ужасеся мучитель и тя со креста взяти повеле; обаче ты, страстотерпче, не восхотел еси от крестных мук разрешитися, до исхода твоего непрестанно Богу вопия:
Аллилуия.
Икос 12
Славяще апостольския подвиги твоя, Андрее Первозванне ублажаем святую кончину твою, еюже Живоносную Страсть Сына Божия прославил еси, и во умилении сердца взываем ти сице:
- радуйся, друже Христов, с радостию крестная страдания за Него претерпевый;
- радуйся, апостоле верный, со креста глаголы Живота Вечнаго людем проповедавый.
- Радуйся, яко в час снятия со креста осени тя свет, аки молния с небесе;
- радуйся, аки православно исповедающим проповеданнаго тобою Христа Сына Божия обещал еси благодать велию.
- Радуйся, Горняго Иерусалима апостольское основание;
- радуйся, седяй со апостолы на едином от двоюнадесяте престолов, во еже судити вся колена Израилева.
- Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.
Кондак 13
О Первозванный апостоле Христов Андрее, призри на благохваления сия всех чтущих святую память твою, и яко водрузил еси Крестное Древо на горах града Киева, присно осеняй и нас спасительным знамением сим, да, Крестом Господа Бога и Спаса нашего охраняеми, достигнем в меру возраста исполнения Христова и сподобимся с тобою и со всеми святыми, во гласе радования, в безконечныя веки пети Богу, Спасителю нашему:
Аллилуия.
Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос и 1-й кондак.
Тропарь апостола Андрея Первозванного, глас 4:
Яко Апостолов первозванный /
и верховнаго сущий брат, /
Владыце всех, Андрее, молися, /
мир вселенней даровати //
и душам нашим велию милость.
Кондак апостола Андрея Первозванного, глас 2:
Мужества тезоименитаго Богоглагольника /
и Церкве возследователя верховнаго, /
Петрова сродника восхвалим, /
зане якоже древле сему /
и ныне нам воззва: //
приидите, обретохом Желаемаго.
Величание:
Величаем тя, /
апостоле Христов Андрее, /
и чтим болезни и труды твоя, /
имиже трудился еси //
во благовестии Христове.
Представлено:
чтец Алексей Потупин
29 ноября (12 декабря) 2012 года
Дюссельдорф-Бенрат
(использованы различные источники информации, в основном - Московского Сретенского мужского монастыря)
чтец Алексей Потупин
29 ноября (12 декабря) 2012 года
Дюссельдорф-Бенрат
(использованы различные источники информации, в основном - Московского Сретенского мужского монастыря)
Назад, на главную страницу сайта "Православная Германия"
Комментариев нет:
Отправить комментарий